Poznáte to. Zapnete si internetový prehliadač a aj keď priamo nenavštívite nejakú sociálnu sieť, pravdepodobnosť, že na vás vyskočí reklama s influencerom, je veľmi vysoká. Tieto novodobé celebrity sa snažia nahradiť staré, ktoré mali akýsi dar od boha alebo veľké úsilie. Nanešťastie, jediné dary, ktoré tváre Facebooku či Instagramu prijímajú, sú tie od sponzorov.

komerce

Od nuly k tisícom
Takto vyzerá postup zbierania fanúšikov nejedného mladého človeka, ktorý sa snaží stať slávnym. Ba čo viac, zarobiť si prostredníctvom internetu. Ako to začalo? Samotné spojenie medzi domácnosťami nenaznačovalo zo začiatku žiaden potenciál pre zarábanie. Išlo predovšetkým o formu komunikácie. Čo sa zmenilo? Do hry prišli také korporácie ako je Amazon, Google alebo Ebay. Tie ukázali, ako jednoducho sa dá podnikať, hoci aj z domova alebo garáže. Mať nie len šťastie, ale aj nápad sa dnes už nenosí. Presviedčajú nás o tom sociálny mágovia, ktorí sa stali bábkami v rukách obchodných spoločností.

Všetko zadarmo?
Ak začínate na internete, nemáte veľké oči. Neviete, či vám to vyjde alebo to bude iba strata času. Niekedy sa ale stane, že vás spoločnosti oslovia a postupne je ich čím viac. Ako inak sa dá na webe zarobiť, ak nemáte vlastný nápad? Odpoveď je jasná – reklamou! Práve z nej žijú dnes už tisícky, ak nie desať tisícky mladých ľudí, ktorí sa venujú odborne povedané tvoreniu obsahu na internete. Bohužiaľ, v skutočnosti to má od tvorenia ďaleko, keďže ide len o reklamy a promá na firmy, ktoré im platia.

vydělávání peněz

V čom je problém?
Možno nechápete, prečo to niekomu prekáža. V podstate sa čím viac stáva, že napríklad mladí youtuberi požadujú, aby im všetko preplácali ich sponzori. Poprípade od nich očakávajú, že im budú dodané najnovšie produkty a to len tak, bez platenia. Čiže nie len, že im partneri platia, často im aj posielajú tovar. Stačí to už len zhodnotiť na kameru, čím im aj pomáhajú s tvorbou. A to mnohým ľuďom nevonia. Prečo aj? Ľudia chcú vidieť autentickosť a nie reklamu, za ktorú sa platia nemalé peniaze.

Podplatení influenceri?
4 (80%)1